Årligt drifts- og aktivitetstilskud

Familie- og Kulturudvalget fordeler årligt drifts- og aktivitetstilskud på baggrund af skriftlige ansøgninger fra lokale kulturaktører.

 

  • Driftsudgifter; fx husleje, forbrug, internet, tlf. m.m.
  • Organisatoriske udgifter; fx kurser, møder, forplejning, PR-materiale m.m.
  • Aktiviteter og projekter; fx foredrag, koncerter, forestillinger, kunstudstillinger m.m.

Ansøgningen skal indeholde:

  • Foreningens navn
  • CVR-nummer (skal være tilknyttet en NEM-kontor)
  • Beskrivelse af formål og målgruppe
  • kort beskrivelse – hvad søges der (fortsat) tilskud til?

Har man tidligere modtaget et årligt tilskud, tages der udgangspunkt i dette i forhold til beløbsstørrelse. Er det første gang, der søges, bedes man angive hvilket beløb, der søges om.

Ansøgningsskema sendes udfyldt til velfaerd@lemvig.dk senest den 15. november forud for det år, der søges tilskud til.

Ansøgningsskema

Familie- og Kulturudvalget behandler alle indkomne ansøgninger på december-mødet samtidig med den overordnede fordeling af næste års kulturmidler.

Årshjul:

  • Ansøgningsfrist: 15. november
  • Udvalgsbehandling: december
  • Bevillingsbreve/afslag: december
  • Udbetaling: januar