Familie- og Kulturudvalget fordeler årligt drifts- og aktivitetstilskud på baggrund af skriftlige ansøgninger fra lokale kulturaktører.
Årligt drifts- og aktivitetstilskud
Hvem kan søge?
Hvad kan der søges tilskud til?
- Driftsudgifter; fx husleje, forbrug, internet, tlf. m.m.
- Organisatoriske udgifter; fx kurser, møder, forplejning, PR-materiale m.m.
- Aktiviteter og projekter; fx foredrag, koncerter, forestillinger, kunstudstillinger m.m.
Ansøgningsskema og ansøgningsfrist
Ansøgningen skal indeholde:
- Foreningens navn
- CVR-nummer (skal være tilknyttet en NEM-kontor)
- Beskrivelse af formål og målgruppe
- kort beskrivelse – hvad søges der (fortsat) tilskud til?
Har man tidligere modtaget et årligt tilskud, tages der udgangspunkt i dette i forhold til beløbsstørrelse. Er det første gang, der søges, bedes man angive hvilket beløb, der søges om.
Ansøgningsskema sendes udfyldt til velfaerd@lemvig.dk senest den 15. november forud for det år, der søges tilskud til.
Behandling af ansøgningerne og årshjul
Familie- og Kulturudvalget behandler alle indkomne ansøgninger på december-mødet samtidig med den overordnede fordeling af næste års kulturmidler.
Årshjul:
- Ansøgningsfrist: 15. november
- Udvalgsbehandling: december
- Bevillingsbreve/afslag: december
- Udbetaling: januar
Kontakt