Klagevejledning

Vil du klage over en afgørelse, skal du sende klagen til Lemvig Kommune inden 4 uger efter, du har modtaget afgørelsen, eller inden den frist, der er oplyst i afgørelsen.

Klagen skal indeholde en kort forklaring på, hvorfor du ikke er tilfreds med afgørelsen.

Du er også altid velkommen til at ringe eller henvende dig til afdelingen.

Vi vurderer, om der er grundlag for at ændre afgørelsen.

Hvis vi på baggrund af klagen giver dig helt eller delvis medhold, får du besked om det.
Hvis du ikke får medhold, og der er en ankemulighed, sender vi din klage videre, eller du får besked om dine klagemuligheder.

borger.dk kan du se og læse mere om dine klagemuligheder og hvem du skal sende klagen til.

Når du får en afgørelse, vil der følge en klagevejledning med, hvis du har mulighed for at klage over selve afgørelsen.

Klagevejledningen finder du oftest til sidst i det afgørelsesbrev, som du har modtaget.

I klagevejledningen er det beskrevet, hvordan du kan klage. Der er altid en frist for, hvornår du senest skal have indsendt din klage. Fristen fremgår af klagevejledningen.

Af klagevejledningen fremgår det også, hvem du skal sende din klage til.

Det er vigtigt, at du følger den klagevejledning, der er beskrevet i afgørelsen. 

Hvis du mener, at kommunen ikke har behandlet din sag efter reglerne på området, kan du klage over sagsbehandlingen.

Du kan klage over kommunens sagsbehandling til Ankestyrelsen. 

Ankestyrelsen fører tilsyn med, blandt andet, at kommunerne overholder de regler, der er gældende for sagsbehandlingen indenfor det enkelte sagsområde. 

Du skal sende din klage til kommunen, som sender klagen videre til Ankestyrelsen. Kommunen medsender de relevante oplysninger for sagen til Ankestyrelsen.

Hvis du er utilfreds med Ankestyrelsens afgørelse, har du mulighed for at gå videre til domstolene eller til Ombudsmanden.

Det koster ikke noget at klage til Ankestyrelsen.