Ved tildeling af tilskud over 5.000 kr. til frivilligt socialt arbejde, skal foreningen fremsende det generelle regnskab for foreningen med angivelse af, hvordan midlerne er anvendt. Såfremt der er behov for at se det specifikke regnskab, retter kommunen henvendelse til foreningen. Regnskaber sendes til velfaerd@lemvig.dk.
Deadline for indsendelse af regnskab er 1. maj.
Ved tildeling af tilskud på 5.000 kr. eller derunder til frivilligt socialt arbejde, foretages der stikprøvevis regnskabskontrol af 10% af tilskudsmodtagerne. De foreninger der udtrækkes til regnskabskontrol vil blive kontaktet af kommunen og bedt om at indsende det generelle regnskab.
Beløb der ikke anvendes skal tilbagebetales til kommunen.
Har I ikke brugt hele jeres tilskud?
Hvis I ikke har brugt hele jeres tilskud i det år tilskuddet er givet til, skal tilskuddet betales tilbage til Lemvig Kommune.
Overskydende tilskud indbetales på kommunens konto i Sparekassen Vendsyssel reg. 9070 konto 1629573921.
Ved indbetaling skal der i beskedfeltet anføres”Frivilligt socialt arbejde - foreningens navn”.
Samtidig bedes I sende en besked til velfaerd@lemvig.dk om at I har indbetalt for meget tilskud.
For momsregistrerede foreninger er det væsentligt, at alle tilskudsbeløb er inkl. moms. Det er foreningens ansvar at indregne moms i det ansøgte beløb.
Der ansøges ved hjælp af ansøgningsskema på kommunens hjemmeside, som er tilgængelig i forbindelse med fristen for indgivelse af ansøgning.